Gönderen Konu: STRATEJİK YÖNETİM DENEME SORULARI  (Okunma sayısı 3872 defa)

Çevrimdışı Mehmet Ali

  • Okuyucu
  • *
  • İleti: 3
  • Teşekkür: 0
STRATEJİK YÖNETİM DENEME SORULARI
« : Mart 24, 2008, 15:33:59 »
1) Aşağıdakilerden hangisi amaçların oluşturulmasında dikkate alınması gerekli ilkelerden biri değildir?
A) Ölçülebilir olması
B) Gerçekçi olması
C) Durağan olması
D) Motive edici olması
E) Uyumlu olması

2) Aşağıdakilerden hangisi bir işletmede belirlenebilecek normlar arasında yer almaz?
A) Bir satıcı için zorunlu kılınan asgari satış miktarı
B) Çalışılacak azami ve asgari ek mesai saatleri
C) Yönetici geliştirme ve yerleştirme
D) Kabul edilebilir maksimum kayıp veya bozulmanın miktarı
E) Her satıcının yaptığı müşteri ziyaretleri oranı

3) Aşağıdakilerden hangisi sosyokültürel değişimlerin başlıca nedenlerinden biri değildir?
A) Felsefi gelişmeler ve değişmeler
B) Ürün ve hizmetlerin fiyatlarındaki enflasyonist eğilimlerden kaynaklanan değişimler
C) Demografik değişimler
D) Öğretim ve eğitim sisteminde ve yöntemlerindeki yenilikler
E) İletişim araç ve tekniğindeki gelişmeler

4) Planlı biçimde yürütülen mülakatlar, anketler ve bilimsel araştırmalar aşağıdaki planlama tekniklerinden hangisinde yer alır?
A) Tek değişkenli ekstrapolasyon
B) Dinamik modeller
C) Karar ağaçları ve morfoloji analizleri
D) Yapılandırılmış anket ve mülakatlar
E) Yapılandırılmış uzman görüşü

5) Aşağıdakilerden hangisi değer zincirini oluşturan destek faaliyetlerden biri değildir?
A) İç lojistik
B) Teknoloji geliştirme
C) Tedarik
D) Firmanın alt yapısı
E) İnsan kaynakları yönetimi

6) Bir işletme, ürün veya hizmet satışlarının % 75'inden fazlasını tek bir müşteriye satıyorsa veya müşteri bağımsız bir işletme tarafından normal olarak yapılması gereken fonksiyonların bir kısmını üstlenmişse bu işletmenin izlediği tasarruf stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Etrafına bakma
B) Tecrit etme
C) Son verme
D) Mahkum işletme
E) Ayırma

7) Orta büyüklükte bulunan bir işletmenin büyüme stratejisi izleyerek ürünlerini ve pazarlarını çeşitlendirmesiyle stratejik iş birimleri sayısını artırması sonucunda yapılacak reorganizasyonla ortaya çıkan yapıya ne ad verilir?
A) Girişimci yapı
B) Fonksiyonel yapı
C) Ürün bölümüne göre yapı
D) Coğrafi bölüme göre yapı
E) Matriks yapı

Mevcut üretim süreci içinde katma değer oranını yükseltmek, satın alınan girdilerin daha iyi kullanımını araştırmak için yapılan çalışmalar aşağıdaki amaçlardan hangisinin kapsamında yer alır?
A) Nakit akışı
B) Net kar
C) Verimlilik
D) Satış dalgalanmalarına önlem alma
E) Ürün farklılaştırma

9) Aşağıdakilerden hangisi hızlı cevap verme stratejilerinin ortaya çıkış biçimlerinden biri değildir
A) Yeni ürün geliştirilmesi
B) Müşteri isteklerine ve sorularına cevap verilmesi
C) Firmaya sipariş verme zamanının kısaltılması
D) Mevcut ürünlerin iyileştirilmesi
E) Ismarlama ürünlerin teslim süresinin uzatılması

10) Aşağıdakilerden hangisi 7-S Analizinde yer alan örgüt değişkenlerinden biri değildir?
A) Teknoloji yoğunluğu
B) Paylaşılan değerler
C) Yönetim stili
D) Sistem ve süreçler
E) Strateji

11) Ayrıntılı faaliyetlerin uygulanacakları yer ve zamanlar ile bunların kimler tarafından nasıl ve hangi sürede yapılacağını saptamaya ne ad verilir
A) Misyon
B) Politika
C) Taktik
D) Program
E) Bütçe

12) Sınırlandırılmış belirli bir pazar üzerinde ancak bir ürün çeşiti ile faaliyetleri planlama ve geliştirme esasına dayanan faaliyetlerde kesinlik ve açıklık kazandırma amacını güden büyüme stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yığışım
B) Türdeşlik
C) Uzmanlaşma
D) Tek yönlü farklılaştırma
E) Durgun büyüme

13) Aşağıdakilerden hangisi stratejik nitelikteki iş birimlerini birbirinden ayırtetmek için kullanılan ölçütler arasında yer almaz?
A) Her SİB'in ayrı bir üretim ve satış konusunun olması
B) Her SİB için yaratılmış sabit ve döner sermaye kaynakları ile tahsis edilmiş personelinin olması
C) Her SİB'in pazarı paylaştığı bir rakibinin olması
D) Her SİB'in coğrafik olarak ana işletmeden ayrı konumlandırılmış olması
E) Her SİB'in birbirinden bağımsız sayılabilecek tedarik, üretim, pazarlama, finansman vb. bölümsel planlarının olması

14) Aşağıdaki sektörlerden hangisi sert erkek, maço kültürüne örnektir?
A) Kozmetik
B) Havacılık
C) Elektronik
D) Finansal hizmetler
E) Tüketici ürünleri

15) Gerçek dışı ve asılsız reklamlar yapılarak ürünün satış potansiyelini arttırırken, rakip işletmelerin ürünlerini ve hizmetlerini küçük düşürücü ve kötüleyici reklamlar yapmak aşağıdaki sosyal sorumluluk alanlarından hangisinin kapsamında ele alınır?
A) Tüketici korunması
B) İş ahlakı
C) İnsanlığa karşı duyulması gereken ihtiyari sorumluluk
D) Yakın çevreye istihdam olanaklarının sağlanması
E) İşletmenin hissedarlara karşı olan yükümlülükleri

16) Yaygın genel masraflardan, müşterek işlerde çalıştırılabilen personelden, satın alma ve eğitim güçlerinin bir çok ürünler için birleştirilmesinden doğan avantajlardan ortaya çıkan sinerji türüne ne ad verilir?
A) İşletme sinerjisi
B) Yatırım sinerjisi
C) Pazarlama sinerjisi
D) Yönetim sinerjisi
E) Planlama sinerjisi

17) Üretim tesislerinin kuruluş yerlerinin seçimi aşağıdaki faktörlerden hangisine bağlı değildir?
A) Girdilerin işletmeye giriş maliyetine
B) Hammade kaynaklarına yakınlığa
C) Dağıtım imkanlarının ve pazarlama kararlarının seçimine
D) Mamul satış fiyatına
E) Enerji kaynaklarının bolluğuna

1 Çevreyi etkilemekten çok rekabet ve yeni teknolojilerin ortaya çıkardığı çevresel istek ve ihtiyaçları en iyi biçimde karşılamayı amaçlayan örgüt kültürü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Müteşebbüs kültür
B) Sistematik kültür
C) Etkileşen kültür
D) Bütünleşik kültür
E) Çevresel kültür

19) Büyüme ve belli endüstri alanında konsantrasyon için geçerli olabilecek lider tipi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Dinamik endüstri uzmanı
B) Dikkatli kar planlayıcısı
C) Analitik portföy yöneticisi
D) Etrafına bakma uzmanı
E) Profesyonel likiditasyoncu

20) Aşağıdakilerden hangisi strateji değerlemede kullanılan sayısal ölçütler arasında yer almaz?
A) Pazar payında artış
B) Kapasite kullanım yüzdesi
C) Satış tutarında gelişmeler
D) Hedef ve planların tutarlılığı
E) Sermaye ve yatırım dönüş hızı

21) Aşağıdakilerden hangisi Ansoff’un strateji elemanlarından değildir?
A) Büyüme vektörü
B) Faaliyet sahası
C) Sinerji
D) Farklılaştırma
E) Rekabet avantajı

22) Aşağıdakilerden hangisi büyük işletme birimleri için izlenecek jenerik stratejilerden birisi değildir?
A) Düşük maliyet stratejisi
B) Farklılaştırma stratejisi
C) Düşük maliyet stratejisi
D) Odaklaşma düşük maliyet stratejisi
E) Farklılaştırma stratejisi

23) İşletmenin faaliyette bulunduğu endüstride, sektör ortalamasının üzerinde olmayan bir hızla yatırım yapmaya devam etmesi hangi stratejiyi ifade eder?
A) Pazar payını artırma
B) Durumunu koruma
C) Etrafına bakma
D) Harmanlama
E) Peyderper geriye çekilme

24) Aşağıdakilerden hangisi küresel pazarlara açılmak için savunmacı nedenlerden birisi değildir?
A) Bulunan yerel (orijin) pazarı koruma
B) Diğer pazarları koruma
C) Maliyetleri azaltma
D) Hammadde arzı güvencesi
E) Teknoloji kazanma

25) Hangisi mevcut bilgileri düzenli hale koymayı, insanın hangi kademede olursa olsun yapmış olduğu işe eleştirici gözle bakmak suretiyle çok önemli maliyet tasarrufları, kalite ve verimlilik yararları sağlanması çabalarıdır?
A) Uygulamalı araştırma
B) Temel araştırma
C) Özel saha araştırması
D) Basit geliştirme
E) Teknolojik geliştirme

26) Hangisi finans ve muhasebe fonksiyonlarına ilişkin politikalardan biri değildir?
A) Sermaye, otofinansman ve borç tedariki
B) Yatırım risk
C) Kiralama ya da satın alma
D) Sabit varlıkların kullanımına ilişkin politikalar
E) Ürün ve pazarlara ilişkin politikalar

27) Aşağıdakilerden hangisi uzun, sivri ve çok kademeli organizasyon yapılarının özellikleri arasında yer almaz?
A) Üst kademe ile alt kademe arasında çok sayıda hiyerarşik basamak bulunması
B) Genellikle faaliyet ve pazar alanı olmayan örgütleri ifade etmesi
C) Kontrol alanının dar olması
D) Tutucu ve riske girmekten çekinen girişimci veya yöneticiler için uygun bir yapı olması
E) Yetki devrinin çok geniş olması

2 Aşağıdakilerden hangisi ekonomik incelemede dikkate alınması gerekli değişkenl erden biri değildir?
A) Kamu ve özel sektör harcamalarının milli gelir içindeki payları ve yıllık artış oranları
B) Enflasyonun seyri
C) Tasarrufların yatırıma dönüşme eğilimi
D) Devletin para ve maliye politikaları
E) Demografik değişimler

29) Aşağıdakilerden hangisi kişilerin ekonomik amaçları arasında yer almaz?
A) Kazançları artırma
B) Geleceği garanti altına alma
C) Çalışma emniyeti
D) Sosyal sorumluluk
E) Tasarruf etme

30) Aşağıdakilerden hangisi yatırım bütçeleri arasında yer almaz?
A) Yenileme yatırımları
B) Genişleme yatırımları
C) Mamullerle ilgili yatırımlar
D) Stratejik yatırımlar
E) Sinerjik yatırımlar

CEVAPLAR


1. C
2. C
3. B
4. D
5. A
6. D -
7. C -
8. C -
9. E -
10. A -
11. D -
12. C -
13. D -
14. A -
15. B -
16. A -
17. D -
18. C -
19. A -
20. D -
21. D -
22. D -
23. B -
24. E -
25. D -
26. E -
27. E -
28. E -
29. D -
30. E