Gönderen Konu: HALKLA İLİŞKİLER 2006 (Ara Sınavı)  (Okunma sayısı 2244 defa)

shade

  • Ziyaretçi
HALKLA İLİŞKİLER 2006 (Ara Sınavı)
« : Şubat 01, 2008, 11:10:36 »

1. İşletmenin, içinde bulunduğu toplumun yararına olacak çalışmalar yapmasına halkla ilişkilerde ne ad verilir?
a) Kamusal reklam
b) Kamu yararına faaliyet
c) Hayırseverlik
d) Kamusal sorumluluk

2. Aşağıdakilerden hangsi halkal ilişkiler karmasında yer almaz?
a) Duyurum
b) Basın sözcülüğü
c) Lobicilik
d) Ürün reklamcılığı
e) Kurumsal reklamcılık

3. Basın sözcülüğnün temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?
a) Hedef kitle ile iletişim kurmak
b) Hedef kitlede kabul yaratmak
c) Hedef kitlenin dikkat ve ilgisini çekmek
d) Hedef kitlenin anlayışını sağlamak
e) Hedef kitlenin işbirliğini sağlamak

4. Halkla ilişkiler ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
a) Halkal ilişkilerde kitle iletişim araçlarına ücret ödenebilir, ancak bu şart değildir
b) Halkla ilişkilerde kitle iletişim araçlarının yanı sıra yüz yüze ilişkiler, sergiler gibi diğer tanıtım araçları da kullanılır
c) Halkla ilişkiler çalışmaları bir kuruluşun yakın ve uzak çevresiyle iletişimi esas alır
d) Halkal ilişkilerde kaynaktan hedefe hedeften kaynağa mesaj iletme süreci karşılıklıdır
e) Halkal ilişkilerin emacı kurum hakkında çevrede kısa vadeli olumlu bir imaj yaratmaktır

5. Halkla ilişkilerde, olaylar daha ortaya çıkmadan, bunların önceden tahmin edilip alınması gerekli tedbirlerin önerilmesine ne ad verilir?
a) Gündem oluşturma
b) Yönetim danışmanlığı
c) Önleyici yönetim
d) Lobicilik
e) Stratejik yönetim

6. 1969'da halkla ilişkiler birimi kuran ilk özel sektör kuruluşu aşağıdakilreden hangisidir?
a) Yaşar Holding
b) Tofaş
c) Şişe Cam
d) Koç Holding
e) Yapı Kredi Bankası

7. Özel kuruluşların, içinde yaşadıkları topluma karşı sorumlulukları bilerek görevlerini yerine getirmeye çalışması, bunun için de kültür, eğitim, sağlık spor gibi alanlarda finans ve organizasyon sağlaması çabalarına ne ad verilir?
a) Tanıtım
b) Propoganda
c) Sponsorluk
d) Lobicilik
e) Halkla ilişkiler
8. Karşı tarafa mesaj göndermek üzere konuşan, yazan, çizen veya bedten ve yüz hareketlerinde bulunan herhangi bir kişi veya kuruma ne ad verilir?
a) Hedef
b) Kaynak
c) Araç
d) Kanal
e) Mesa

9. Türkiye'nin ilk özel halkla ilişkiler kuruluşu aşağıdakilerden hangisidir?
a) Orsa
b) Pen Ajans
c) A&B
d) Erokay

10. Halkla ilişkiler deyimi ilk kez hangi ülkede kullanılmayla başlamıştır?
a) İngiltere
b) Fransa
c) Amerika Birleşik Devletleri
d) İtalya
e) Almanya

11. Kuruluş yasasında halkla ilişkiler işleviyle görevlendirilen bir ünitenin yer aldığı ilk Türk kuruluşu aşağıdakilerden hangisidir?
a) Türk Dil Kurumu
b) Devlet Planlama Teşkilatı
c) İller Bankası
d) Bayındırlık Bakanlığı
e) Devlet Denetleme Kurulu

12. Broşür, bülten, rapor, kurumsal reklam gibi iletişim araçlarının tasarımı ve üretimi, halkla ilişkiler uzmanının görevlerinden hangisinin kapsamına girer?
a) Yayın işleri
b) Araştırma
c) Sunuculuk
d) Eğitim
e) Yönetim

13. Aşağıdakilerden hangisi, işletmelerde halkla ilişkiler bölümlerinin üstleneceği görevlerden biri değildir?
a) Halkla ilişkiler programını hazırlamak
b) İşletme gezileri düzenlemek
c) Özel gün ve seminerler düzenlemek
d) Meslek birlikleriyle ilişkiler kurmak ve geliştirmek
e) Yapılması gereken faaliyetler için bütçe sağlamak

14. Haber bültenleri, raporlar, konuşma metinleri, dergi ve gazeteler için makaeler, kurumun hizmet ya da ürünleriyle ilgili teknik materyalin hazırlanması gibi halkal ilişkiler uzmanının yerine getirmesi gereken görevler aşağıdakilerden hangisinin kapsamına girer?
a) Programlama ve danışmanlık
b) Kitle iletişimi alanında çalışanlarla ilişki kurma
c) Metin yazarlığı
d) Kurum için özel faaliyetler organize etme
e) Eğitim faaliyezleri

15. Halkla ilişkiler ölümü neden işletmenin üst düzeylerinde yapılandırılmalıdır?

16. Yasalara ve teamüle uygun olmak koşulu ile istenen her türlü bilginin ilgili kişi ve kuruluşlara verilmesini öngören halkla ilişkiler ilkesi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Sorumluluk
b) Süreklilik
c) Doğruluk
d) Açıklık
e) Yineleme

17. Emir verme yetkisi olmayan, görevi yönetcilere danışmanlık yapmak olan uzman kişilerin sahip oldukları yetki türüne ne ad verilir?
a) Kurmay yetki
b) Organizasyon yetkisi
c) Yönetim yetkisi
d) Yürütme yetkisi
e) Fonksinoyel yetki

18. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler uzmanlarının görev alanına girmez?
a) Editörlük
b) Sunuculuk
c) Metin yazarlığı
d) Danışmanlık
e) Pazar analizi

19. Üstün astlarına emir verme yetkisini doğuran ve belirli bir konu ve süreyle sınırlı olmayan yetkiye ne ad verilir?
a) Onay yetkisi
b) Komuta yetkisi
c) İşletme yetkisi
d) Kurmay yetki
e) Fonksiyonel yetki

20. Aşağıdakilerden hangisi halkla ilişkiler uzmanlarında aranan özelliklerden biri değildir?
a) Israrcı olmak
b) İyi bir dinleyici olmak
c) Problem çözebilmek
d) Etkili konuşmak
e) Sorumluluk alabilmek

21. Aşağıdakilerden hangisi yönetimin halkla ilişkiler görevlilerinden beklentileri arasında yer almaz?
a) Yönetimin kararlarına destek olunması
b) İşletmeye zarar verecek eylemlerin önlenmesi
c) Personele yardım edilmesi
d) İşletmeye bağlılık göstermesi
e) Yeterli bütçenin sağlanması

22. Kuruluşun başarısında veya başarsızlığında fiilen ya da potansiyel etkisi olabilen, özel veya tüzel kişilerden oluşan topluluğa ne ad verilir?
a) Organizasyon
b) İletişim
c) İlgili çevre
d) Yönetim
e) İşbirliği

23. Bir işletmede kurum içi iletişim stratejilerini hazırlamak kimin görevidir?
a) Yöneticilerin
b ) Reklamcıların
c) İşletmecilerin
d) Halkla ilişkiler uzmanlarının
e) Muhasebecilerin

24. Kurum içi iletişimin temel amacı aşağıdakilerden hangisidir?
a) Kurum ve çalışanlar arasında güven ortamı sağlamak
b) Satışlar artırmak
c) Dış hedef kitlede olumlu izlenimler bırakmak
d) Kurumu yapılandırmak
e) Hiyerarşiyi güçlendirmek

25. Bir üniversitenin kurum için halkla ilişkileri açısından öncelikli hedef kitlesi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Personel
b) Resmi kurumlar
c) Öğrenci aileleri
d) Ortaöğretim kurumları
e) Öğrenci dernekleri

26. Halkla ilişkiler faaliyetlerini işletme içinde organize ederken aşağıdaki ilkelerden özellikte hangisine dikkat etmek gerekir?
a) Sosyal sorumluluk
b) Komuta birliği
c) Yetki alanı
d) Hiyerarşik düzen
e) Etkinlik ve verimlilik

27. Aşağıdakilerden hangisi, kurum içi iletişimin amaçlarından biri değildir?
a) Tüm çalışanların işletmeye olan katkılarını en üst düzeye çıkartmak
b) Yönetim ile çalışanlar arasında karşılıklı bir güven ortamı yaratmak
c) İşletme içinde yukarı, aşağı ve yana doğru bilgi akışını gerçekleştirmek
d) İşletme içinde ast-üst arasındaki mesafeleri korumak
e) İşletme içinde yaratıcılığa prim veren bir iş ortamı oluşturmak

28. Personele, sorunlarının çözümünde yalnız olmadığı düşüncesini vermek amacıyla gerçekleştirilen kurum igçi iletişim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Açık kapı uygulaması
b) Görüş alma araştırmaları
c) Obudsman yöntemi
d) Özgür ifade programı
e) İletişim etüdü

29. Aşağıdakilerden hangisi kurum içi iletişim araçlarından biri değildir?
a) Kuruluş raporları
b) Toplantılar
c) Reklamlar
d) Mektuplar
e) İlan panoları